Snapchat przeprojektował ekran Stories, aby zwiększyć oglądalność treści od wydawców, oraz pomóc rozbudować system reklamowy, który obecnie jest głównym źródłem przychodu aplikacji.

Nowy design pozwala reklamodawcom dołączyć obrazek i nagłówek do każdej historii. Historie na żywo, w których są również Snapy zwykłych użytkowników z całego świata i często są bardziej popularne niż treści wydawców, będą pojawiać się teraz pomiędzy treściami na ekranach Stories i Discover.

Po raz pierwszy mamy również możliwość „subskrybowania” kanałów wydawców, które będą pojawiać się pod Historiami naszych znajomych.

nowe-discover-story

Najnowsza aktualizacja pokazuje, że Snapchatowi zależy na przyciągnięciu użytkowników do działu Discover, co przez ostatni rok nie bardzo im wychodziło. Firma nie podaje ile wyświetleń generują wydawcy.

Jak podaje Cosmopolitan jest to 20 milionów wyświetleń miesięcznie, czyli całkiem pokaźna liczba. Produkowanie codziennych historii na Snapchata jest jednak bardzo drogie ze względu na to, że taka treść nie może zostać już nigdzie więcej wykorzystana.

Liczba subskrypcji będzie dodatkowym miernikiem sukcesu i popularności kanału – aby zasubskrybować kanał wystarczy przytrzymać palcem podczas przeglądania wybranego Snapa. Wyskoczy wtedy okienko z potwierdzeniem subskrypcji.

Znaleźć sposób na zarabianie

Snapchat testował inne sposoby na zarabianie, takie jak pobieranie opłaty za ponowne odtworzenia Snapa, lub dodatkowe filtry i efekty, jednak firma szybko zrezygnowała z pomysłów zarabiania bezpośrednio na użytkownikach i skupiła się na rozwijaniu reklam.

W obecnej postaci Snapchat jest właściwie platformą reklamową taką samą jak telewizja, tylko skierowaną do młodego pokolenia, które żyje w wirtualnym świecie telefonów.

Wyzwaniem Snapchata jest przyciągnąć więcej użytkowników do wyświetlania historii dodawanych przez wydawców. Jest to ciężkie zadanie. Z założenia komunikacja na Snapchacie ma wymiar bardziej naturalny, emocjonalny i osobisty – natomiast historie Discoveries nie wpasowują się w ten trend i wyglądają jak interaktywne artykuły.

Nadchodzące zmiany i aktualizacje

Snapchat dalej jest aplikacją, która dopiero wspina się po drabince popularności. Wyprzedzając Twittera pod względem liczby aktywnych użytkowników dziennie staje się jedną z najpopularniejszych aplikacji na świecie.

Oferowane sposoby komunikacji i możliwość tworzenia Historii jest dopracowana idealnie. Jednak by zarabiać więcej pieniędzy, firma musi wymyśleć w jaki sposób sprawić, aby historie wydawców były jeszcze bardziej angażujące.

Najnowsza aktualizacja jest pierwszym krokiem w tym kierunku, jednak wciąż zostaje wiele do poprawienia i na pewno w najbliższym czasie czeka nas wiele zmian w aplikacji.